söndag 10 september 2017

Fullt upp!

Förra helgen höll jag i vår appelltävling i spår och sök. Jag klämde in så många jag bara kunde för att så många som möjligt skulle få plats, 10 spår och 10 sök! Det blev en heldag men en lyckad tävling. Vi hade tur med vädret. Men det går mycket tid när man ska anordna tävlingar. Hoppas alla tävlande är medvetna om det...

Denna helgen har varit vår helg. I går var vi i Danmark och vallade. Chili var jätte duktig. Hon är otroligt intensiv men på ett positivt sätt. Det är väldigt roligt när man kan träna själv. Tanterna var med och fick promenera och titta på fåren. 

Idag har vi tränat spår och sök. Jag var i skogen tidigt för att hinna spåra med Baily och Demi innan söket. Båda tjejerna var duktiga. Kan inte fatta att Baily snart är 13,5 år!


 Baily

Demi

Chili tränade på i söket. Först fick hon två figgar som försvann. Hon sprang glatt ut. Både godis och lek får hon hos figg. Sedan avslutade vi med två vindmarkeringar men utan patrullering. Ställde upp henne tills jag såg att hon vindade och hade fokus ut. Det gick bra. Hon har mycket spring i benen så figgarna måste vara snabba med belöningen. Men det blir fin fint! Några små filmer från idag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar